השר פרוש מינה את יוסי דייטש לפרויקטור מירון

איתי גדסי No Comments on השר פרוש מינה את יוסי דייטש לפרויקטור מירון

שר ירושלים ומסורת מאיר פרוש מינה את יוסי דייטש לפרויקטור מירון. דייטש: "נכנס לתפקיד בחרדת קודש. נעשה את המקסימום"

21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, מינה את יוסי דייטש לפרויקטור הילולת הרשב"י במירון לשנת תשפ"ג. במסגרת תפקידו, דייטש יתכלל וינהל את קיום ההילולא עם כלל הגורמים הרלוונטיים, ובכפוף לשר פרוש.

כזכור, הממשלה קבעה כי השר פרוש יהיה האחראי על אירועי ההילולא במירון, כפי שנדרש בהמלצות הביניים של ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון. בשבועות הקרובים יוקם במשרד ירושלים ומסורת ישראל מנהלת מירון שתהיה יחידת סמך עצמאית ותהיה הגוף הביצועי בעל הידע והניסיון המתאימים לארגון וניהול ההילולא בכל שנה.

עם זאת, עד להשלמת הקמת המנהלת, ולצורך קיום ההילולא לשנת תשפ"ג, ממונה פרויקטור ייעודי לצורך כך באותה המתכונת שבה מונה הפרויקטור בשנת תשפ"ב, אשר יפעל בהתאם להנחיות השר. יוסי דייטש יחל את עבודתו באופן מיידי בכדי להיערך להילולא שתחול בעוד כ-3 חודשים.

יוסי דייטש שימש במשך 16 שנה כחבר מועצת העיר ירושלים, עשור מתוכן כסגן וממלא מקום ראש העיר. במסגרת תפקידו הפיק אירועי ענק למגזר החרדי ובכלל לתושבי ירושלים, עמד בקשר מתמיד עם כל הקהילות בעיר ופעל מול גורמי הממשלה השונים בתפקידו הציבוריים הרבים.

השר פרוש: "המשלה והעומד בראשה הפקידו בידי את האחריות על הילולת ל"ג בעומר במירון. אחרי האסון הכבד לפני שנתיים, השנה אנחנו נעשה כל מאמץ להביא בעזרת ה' לתוצאה טובה יותר ככל האפשר, תוך הקפדה יתירה על מצוות 'ונשמרתם' לצד חוסר התפשרות על שימור המסורת שנמשכת אלפי שנים".

"ר' יוסי דייטש, עם הניסיון העשיר שלו בעשייה הציבורית, לצד ניסיונו המוכח בניהול מערכות והובלת פרויקטים, הוא האיש המתאים לתפקיד הכל כך חשוב הזה. אני מודה לו על שנענה לבקשתי לקחת על עצמו את המשימה ומברך אותו בברכת הצלחה וסייעתא דשמיא".

פרויקטור מירון יוסי דייטש: "אני מודה לשר הרב פרוש על שבחר בי לתפקיד, אני נכנס אליו בחרדת קודש ובמחויבות רבה, בידיעה שרבבות עמך בית ישראל מצפים שבעוד פחות מ-3 חודשים נגיע להילולא שתהיה בטוחה ושמחה, כמו שהכרנו במירון בכל השנים".

"לצערנו, בשלוש השנים האחרונות עם ישראל לא זוכה להגיע להילולא כפי שהיה רגיל כמסורת מדורי דורות. היה את שנת הקורונה, ולאחר מכן את שנת האסון ל"ע, והיה את ההילולא בשנה שעברה שהייתה אמנם בטוחה אך לא הייתה שמחה בכלל".

"אני מקווה מאוד שנזכה ונקבל שיתוף פעולה מלא מכל גורמי הממשלה למען הצלחת המשימה הלא פשוטה. אנחנו מבינים את גודל הציפייה בקרב הציבור לקראת ההילולא השנה, ואני יודע שהציבור כולו מחכה לחזור למירון כפי שהכרנו, בתוספת הקפדה על חיי אדם ושלום העולים".

"ברור לכולנו שלא נוכל לחזור למצב בדיוק כפי שהוא היה בעבר, אך אנו נעשה את המקסימום להגיע קרוב לכך – בכפוף להנחיות ועדת החקירה. אני מבקש מהציבור לגלות הבנה ולסייע בידינו, במטרה שנוכל לקבל את האישורים הנדרשים להילולא גדולה ושמורה".

"חובתנו לזכור בכל עת את 45 הקדושים שנספו באסון הכבד במירון בל"ג בעומר תשפ"א ובכוונתי לשמור על קשר מתמיד עם משפחות הנספים, לעדכן אותם בתהליכים, ולהיות להם לאוזן קשבת. יהי רצון שנזכה בעזרת ה' להצליח לעילוי נשמתם. אני נושא תפילה שנזכה לקדש שם שמיים, ונצליח בשליחות הקודש לזכות רבי שמעון בר יוחאי זיע"א", סיים דייטש.



0 תגובות